THE VOID JOURNAL


Първата медия на Балканите, посветена изцяло на блек метъл жанра
и омагьосващите звуци на балканския и световен ъндърграунд 

Underground Kvlt - Following the Dark Arts since 2017

Mānbryne : Heilsweg : O udręce ciała i tułaczce duszy (2021)

Mānbryne : Heilsweg : O udręce ciała i tułaczce duszy (2021)

Mānbryne е новосъздадена полска блек метъл банда , воденa от вокалиста на Blaze Of Perdition, Sonneillon, последван от китариста Renz , басиста  и китарист Wyrd (сесиен музикант в последния албум на Blaze of Perdition) и барабаниста Priest (Voidhanger, Odraza, ex-Medico Peste), като темите в творчеството на бандата продължават вече зародили се идеи  по време на съществуването на  приключилият в историята  на музиканта проект, Oremus.
Дебютният дългосвирещ албум на Mānbryne , „Heilsweg: O udręce ciała i tułaczce duszy“ (“Of Carnal Torment and Wandering of the Soul”), предстои да бъде издаден на 9-ти април чрез лейбълите  Malignant Voices (CD) и  Terratur Possessions (LP).
Смесването и мастерирането на песните в албума са дело на Marcin Rybicki от Left Hand Sounds.
Работата по творбата  продължи по време на целия карантитен период през изминалата година, която всъщност се оказа доста продуктивна за Sonneillon.
Обложката е творба на Etbast Purgato.
„Heilsweg: O udręce ciała i tułaczce duszy“ е посветен на Макс фон Сюдов (1929 – 2020), шведски актьор играл във филми като “Седмият печат”, „Дюн“, “Екзорсистът”, “Междузвездни войни” и много други.

Кинематографски започваща с елементи от ключовата сцена във филма „The Devils“ от 1971-ва година, в която свещеникът Юрбен Грандие бива изгорен на клада, първата песен „Pustka, którą znam (The Emptiness I Know)“  плавно преминава в режещи рифове и изригващи блек метъл вокали, които обсебват със своята чистота и суровост.
В случай, че очаквате да чуете вокалите на Sonneillon от Blaze of Perdition – да, тук са, в целия си мрак и тежест, но в пъти по-сурово звучащи, в пъти по-отчетливи и някак още с първата песен, потресаващо искрени и емоционално заредени.
Същото се отнася и за инструментала, който ги съпровожда – суров и безмилостен, първичен от началото до края.
Няма как да не отбележа удивителната китарна работа и по-специално,  ефектите  на водещата китара  в началото и средата на песента (1:53, 4:26), които придават страхотна атмосфера и традиционно блек метъл звучене на записа.
В същото време в песента се усеща потайна и окултна атмосфера, която е силно подчертана от различните вокали в песента, измайсторени до съвършенство от Sonneillon, които варират от традиционни и брутални блек метъл вокали, преминават през въодушевени до яростни призиви, а накрая стигат до съвсем откровени изблици на отчаяние.

„W pogoni za wiarą (In Pursuit of Faith)“ , продължаващата песен, представлява сякаш настъпилият поход към пречистването след сърцераздирателното преживяване в „Pustka, którą znam“. Притаените шепоти на Sonneillon ни отвеждат на интроспективно пътешествие на фона на акустична китара, преминаващи в режещ инструментал и новопридошла страст и ярост. Сила, мощ, които много трудно биха могли да се опишат чрез нещо друго, освен чрез музиката.

Останалите три песни в албума – „Ostatni splot (The Last Knot)“, „Majestat upadku (Majesty of the Fall)“ и „Na trupa trup (Corpse Upon Corpse)“ продължават вече разгърнатата до момента атмосфера.
Традиционният блек метъл похват на музиканта се усеща все повече и повече с всяка следваща нота, като в „Majestat upadku (Majesty of the Fall)“ сме свидетели на грандиозен режещ блек метъл инструментал, който вледенява в комбинация с вокалната ярост на Sonneillon и на моменти съдържа в себе си някои по-епични оркестрални елементи, които придават съвсем неземна атмосфера на записа.
Много красива симбиоза между малко по-модерното и експериментално звучене на Blaze of Perdition и олдскуул блек метъл звученето на 90-тарски  ветерани като Marduk , например.
Брутален, култов до края и с рязък завършек, записът директно смазва със своята откровеност.

„Heilsweg: O udręce ciała i tułaczce duszy“ (“Of Carnal Torment and Wandering of the Soul”) е суров, заплашителен и безумно красив албум, изпълнен с невероятни рифове, интересни вокални техники и емоционален заряд, който е способен да зарови цял квартал под страстта и яростта си. Първичността му връхлита като ураган и помита всичко по пътя си, като там, в центъра му , неговото „око“ , всичко е притихнало, има смисъл и оставаш безтегловен.
Препоръчвам горещо на феновете на Deus Mortem, Thunderbolt, Blaze of Perdition, Marduk, Human Serpent, Azarath и др.

 

Оценка : 10/10 ????????????????????????????????????????
Любима песен: „Pustka, którą znam“

 

Именно тя е и налична за свободно слушане в YouTube:

 

Полезни връзки:
https://www.facebook.com/manbryne
https://www.instagram.com/manbryne
https://manbryne.bandcamp.com
https://terraturpossessions.com
https://www.facebook.com/TerraturPossessions
http://www.van-records.de
https://www.facebook.com/vanrecs

 

/Снимките на Mānbryne са направени от Aleksandra Burska/

 

Сподели статията :
Абонирай се.
Известие за:
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Моля, прочетете, преди да коментирате в сайта:
1.Поднасяйте критиката си обосновано и интелигентно.
2. Коментари извън темата на статията - конкретният изпълнител или музиката му, ще бъдат премахвани. Не е коректно спрямо изпълнителите под статиите за тяхната музика да се прави реклама на други изпълнители или да се водят разговори на друга тема.За този тип дискусии можете да използвате имейл адреса на The Void Journal, а скоро може би ще бъде създаден и форум/чат, в който да може всички да общуват свободно без ограничения.
The Void Journal е първата по рода си медия на Балканите - нека поддържаме нивото на нужната висота.