THE VOID JOURNAL


Първата медия на Балканите, посветена изцяло на блек метъл жанра
и омагьосващите звуци на балканския и световен ъндърграунд 

Underground Kvlt - Following the Dark Arts since 2017

TRELLDOM: „.​.​.​by the Shadows​.​.​.“

TRELLDOM: „.​.​.​by the Shadows​.​.​.“
BG1 от 2

Още от самото начало ще кажа съвсем кратко и ясно – ако очаквате  звука на  традиционните Trelldom отпреди повече от десетилетие в предстоящия им албум „.​.​.​by the Shadows​.​.​.“, най-вероятно няма смисъл да четете нататък. Но пък в случай, че харесвате качествената музика и не се плашите от интересно представен авангардизъм в метъла, то можем да си поговорим малко повече.

Четвъртият дългосвирещ албум на Trelldom е творба, в която Kristian Eivind Espedal променя много от отдавна заложените традиции на бандата, като всъщност голяма част от парчетата са композирани от басиста на групата Sir, който от тази година пое и задълженията на китарите. Зад барабаните застава Kenneth Kapstad, който може би познавате от THORNS, а като допълнителна изненада – в албума участва и джаз музикантката и саксофонистка Kjetil Møster от RÖYKSOPP.
С помощта на въпросните колаборации и връхлетялите го нови идеи, музикантът успява да създаде албум, който излиза от границите на блек метъла като жанр, но продължава да бъде мрачен, меланхоличен и красив откъм звучене. Има артисти, които отказват да ограничат творческите си идеи само, за да угодят на околния свят и в конкретния случай  всички те определено си струва да бъдат чути и преживяни точно в този им вид.

Албумът започва с прогресивната и психеделична песен „The Voice of What Whispers“, в която дълбокият глас на Espedal се рее сред феерия от психеделични звуци – включително и електронни синтезаторни мелодии, преплетени с бързи бластове и енергични китари. На местата, в които се намесват архаични шепоти и по-тежък психеделичен инструментал,  правя паралели с музиката на Blut Aus Nord и за една  одисея за безплътни същества отвъд обозримото. В комбинация с готик рок/пост-пънк инструментала и вокалите на Espedal, парчето отива в съвсем различни от познатите за групата, но силно влияещи на възприятията територии. Атмосферата в тази песен за мен лично беше „аха“ моментът за това, че ми предстои нещо нетипично, но изключително приятно и завлядяващо.

Всяка  от следващите песни в албума продължава да те кара да се вслушваш все повече и повече и изненадва със своите отличителни елементи. Саксофонът в „Exit Existence“ и артистичните вокали – на места с дарк уейв нюанс, а в други – като част от пиеса, последвани за кратко от красив блек метъл инструментал, са само малка част от онова, което ще чуете по време на 40-те минути на „.​.​.​by the Shadows​.​.​.“. Определено не е класическото блек метъл звучене, което сте свикнали да слушате, но няма спор, че става дума за красиво композирана музика, изсвирена с вкус.

Тези елементи присъстват и в следващите парчета, като песента „Between the World“ е изключително задушевна творба, която  може да бъде усетена като мрачен и хипнотизиращ танц между двама души. Плавна и господстваща песен, тя не след дълго отстъпва с  бавния си темп на бързата „I Drink out of My Head“, навяваща ми много красиви пост-пънк/готик рок елементи, като ми напомня много на работата на  Bauhaus и Peter Murphy , а също и на любимите ми Modern Eon, преминавайки към финала в психеделична джаз вихрушка, която е ключов елемент за целия албум. С това казано – не мисля, че ще има дори секунда, в която слушателят да започне да скучае и вниманието му  да се отмести от атмосферата на „.​.​.​by the Shadows​.​.​.“, като в заглавната и финална песен  ставаме част от вледеняващ зловещ,  измъчен звуков пейзаж, завършващ със затихващ ембиънт шум.

„.​.​.​by the Shadows​.​.​.“ е нестандартен, авангарден и поглъщащ сетивата албум. Слушайки го, несъмнено преминаваш в опияняващата атмосфера на задимен култов бар , каквито имаше до не чак толкова далечното минало. Атмосферата му е страстна, динамична, предизвиква сетивата ти и в даден момент просто усещаш ритъма на цялата творба в себе си. Оставете предразсъдъците някъдe и се насладете на необикновеното ново отроче  на Trelldom.

 

 

Любими песни: „The Voice of What Whispers“, „Between the World“

 

Днес групата излъчва премиерно именно песента „The Voice of What Whispers“, можете да я чуете по-долу:

 

Можете да си припомните и по-рано разкритите парчета „Between the World“ & „Exit Existence“:


Банда: Trelldom
Албум: „.​.​.​by the Shadows​.​.​.“
Дата на издаване: 13-ти септември
Лейбъл: Prophecy Productions
Линк: http://lnk.spkr.media/trelldom-shadows

 

 

BG1 от 2

Сподели статията :
Абонирай се.
Известие за:
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments
Моля, прочетете, преди да коментирате в сайта:
1.Поднасяйте критиката си обосновано и интелигентно.
2. Коментари извън темата на статията - конкретният изпълнител или музиката му, ще бъдат премахвани. Не е коректно спрямо изпълнителите под статиите за тяхната музика да се прави реклама на други изпълнители или да се водят разговори на друга тема.За този тип дискусии можете да използвате имейл адреса на The Void Journal, а скоро може би ще бъде създаден и форум/чат, в който да може всички да общуват свободно без ограничения.
The Void Journal е първата по рода си медия на Балканите - нека поддържаме нивото на нужната висота.