Спокойни акустични китарни мелодии плавно прогресират и се надграждат от втори слой по- забързани китари, докато мощните удари на барабаните и атмосферните рифове не изскочат от мрака и не завладеят звуковото пространство, заедно с агресивният зов на украинеца Дмитро Квашнін . Така стартира “Behind the Stars” – първото парче от дебютния дългосвирещ албум на украинско-полската блек метъл банда Three Eyes of the Void, “The Atheist”.
“The Atheist” е от онези албуми, които първоначално те
озадачават до известна степен със своя избор на вдъхновения, но
след първото слушане ти е някак трудно да се откъснеш от тях.
Омагьосан си и отново пускаш записа, за да се гмурнеш в дълбокото,
откривайки убягнали ти детайли.
В дебютния си дългосвирещ музикантите съчетават атмосферичен блек
метъл с по-прогресивни и хеви метъл, дори джаз елементи, като за
допълнителна тежест това е комбинирано с най- тънките струни на
пост-блек метъла, доставяйки специфично ниво на силна и емоционална
експресия. Не и без сериозни приятни изненади, разбира се.
В третото парче от албума – “Descent”, можем да чуем звука на пиано и саксофон, напомнящи на работата на други украински герои – White Ward (и нищо чудно – Dima Dudko от споменатата група изпълнява духовия инструмент), като цялата песен е изключително фино композирана, подсигурявайки симбиоза от ефирност и тежест, която определено кара слушателя да полита към неясни дестинации. С яростните високи тежки вокали на Дмитро Квашнін и изчистените напеви на Андрій Ткаченко на фона на режещия инструментал, който лавира измежду различни настроения и темпове, включително и ноар атмосфера като от стар пиано бар, тази песен според мен е ключова за заглавието и носи много специфичен заряд, отличаващ се от всичко останало, което може да бъде чуто.
А в “Delirium” – предпоследното парче,служещо като мост към финала на албума, лекият и ненатрапчив инструментал с ритуалистични монотонни хорове във фона и ембиънт звуци на сова, са също намек за креативността на музикантите и добавят към атмосферата на заглавието. Въобще – разнообразие ИМА, и е красиво.
Що се отнася до смисъла зад албума и неговата стойност откъм
текстове – всички песни рефлектират върху безпомощното състояние и
объркването на човека, който осъзнавайки отсъствието на бог,
започва да се чувства като пореден ентропичен артефакт.
Текстовете се фокусират върху човешкия конфликт относно вярата в
бога и просветлението, отхвърлянето на концепцията за някакъв
създател. Нещо, което и самият Ницше засяга като тема още през
19-ти век , и от чиито послания групата е силно вдъхновена. Тогава
германският философ отсича : “Бог е мъртъв и напредъкът на
човечеството изисква победа над остатъците от Бог, открити в
традиционния морал и моралното равенство”.
Състоящ се от шест атмосферични и силно емоционално заредени парчета, “The Athest” носи завладяващи звукови пейзажи в съзнанието на слушателя, напомняйки за безвремие, извеждайки на преден план своята безнадежност, редувана с абсолютно надмощие и реещата се из пространството ефирност, последвана от сурови блек метъл рифове и реверберации с мощни, раздиращи се вокали. Автентичен запис, който определено заслужава място в колекциите на ценителите на мрачните изкуства и желаещите да се потопят в едно нетипично и предизвикателно атеистично пътешествие .
Оценка: 9/10
Любима песен: “Descent”!
Към момента разкрити за свободно слушане са три от парчетата в албума:
Банда: Three Eyes of the Void
Албум: „The Atheist“
Дата на издаване: 27.10.2023
Лейбъл: Folter Records
Линк за поръчка на физически носители: https://bit.ly/3LCAgaK
Mother of THE VOID.
Underground music is the ultimate weapon against mediocrity.