BulgarianCroatianCzechEnglishFrenchGermanGreekItalianNorwegianPolishRomanianSwedishUkrainian
The Void Journal

www.thevoidjourrnal.com
𝔘𝔫𝔡𝔢𝔯𝔤𝔯𝔬𝔲𝔫𝔡 𝔎𝔳𝔩𝔱 𝔚𝔢𝔟𝔷𝔦𝔫𝔢
 Following the Dark Arts since 2017 

…and Oceans : „As in Gardens, So in Tombs“

…and Oceans : „As in Gardens, So in Tombs“
BG1 от 2

Финландската блек метъл сцена е една от най-интересните за следене в  световен мащаб, като  до момента под знамето на страната на фиордите и северното сияние са показали своята мощ великолепни банди. И сред тях има артисти, които опитват да разчупят традиционния звук и да изковат нещо свое, търсейки нови хоризонти, следвайки собствения си глас малко по-надалеч от това, което им е предоставено като рамка.

…and Oceans са една от онези групи, от които се очаква много като ветерани от 1995-та.
Симфонични по природа, с различни авангардни елементи , вплетени в композицията на албумите им, секстетът от крайбрежието на залива успяват да преплетат различни философски теми през призмата на блек метъла, добавяйки всеки път по нещо малко по-различно от предишните заглавия – разнообразието е ключова дума във всичко, което създават.
Банда, която определено не се бои от това да променя звука си и да достига дори до съвсем далечни от блек метъла влияния като индъстриъл и електронен метъл.
Самите членове на групата , най-вече в миналото, са доказано ексцентрични и отворени откъм нови идеи, и  който все още не е поглеждал към живите им изпълнения – препоръчвам да го направи, а също и да прегледа интервютата с Kenny (бившият вокалист на …and Oceans) и други подобни материали.

„As in Gardens, So in Tombs“ е шестият дългосвирещ албум на финландците, като ще се появи на 27-ми януари чрез лейбъла Season of Mist. Записът съдържа общо десет парчета и е с обща продължителност около 50 минути, като са включени и две бонус парчета – „Samlarens Valv“ и „Third Eye Catalyst“ към лимитираните плочи и CD Digibox версията.

Албумът е създаден по красив начин – Mathias Lillmåns (вокали) се оттегля от градската среда и се изолира сред природата, като чете различни книги и размишлява върху различни философски теми, което води до съвсем  отличаващ се  като тема и откъм процес на създаване албум от „Cosmic World Mother“ – заражда се далеч по-спокойна  и филсофски замислена творба.
Самият музикант споделя:
„Върнах се към градините, отдалечих се от града сред природата. Винаги съм чувствал, че трябва да съм на тъмно място, за да създавам текстове, които идват от сърцето, че „когато тялото страда, умът цъфти“. Този път бях спокоен и това се оказа изненадващо ефикасно. Обикновено не искам да развалям твърде много и предпочитам хората да мислят сами, но да, имах време да седна и да чета по време на пандемията и стигнах до някои заключения (както сред природата, така и в книгите). Мисля, че това е много успокояваща мисъл – че каквото и да се случи, когато и да се случи, няма значение. Винаги сме и винаги ще бъдем част от кръга на вечната енергия; ние винаги сме съществували и винаги ще съществуваме под някаква форма. Идея, която става толкова ясна, когато четем различни религии, светогледи, обичаи и философии.“

„As in Gardens, So in Tombs“ започва епично, с енергични бластове и красив симфоничен инструментал – не съм от заклетите фенове на симфоничния блек метъл, но тук инструменталът е интересен за проследяване. Внесени са и малки туистове с  индъстриъл елементи, превръщащи  парчетата в някакъв специфичен вид футуристичен блек метъл по време на почти цялото продължение на албума – нещо, което внася особен нюанс на музиката и провокира интерес.
Вокалите са ясно изразени и не спират да изригват през цялото време с много точни отражения на философските размисли на Mathias Lillmåns – самите текстове сами по себе си са философска лирика, която се  надига  еднолично над всичко останало.

„The connection between the seen and the unseen
The bond of the sacred and the ordinary
To vibrate as one, to resonate as hundred and ten
As strings where time and place does not matter“

Става дума за съвсем откровени размишления за невидимото в света, като музикантите се простират отново далеч над земната повърхност и човешкото, достигайки до космическото пространство и неговите скрити тайни,  като сред текстовете ще срещнем и  историята на Колекционерът – главният протагонист, който можем да видим и на обложката на албума.

В „Within Fire and Crystal“, третото парче от  албума,  можем да усетим дори ритуалистична атмосфера, подобна на транс, като в текстовете биват възпяти звездите, и наблюдателят на сферите, разкриващият всички тайни , разтварянето на космически портали…

„I,
Observer of orbs
Watcher of spheres
Revelator of all the secrets
The Head of Days and
Sons of Man
And the stars came falling down
Painted the sky with silver stripes
In a brief moment of clarity,
The stars revealed themselves
as seraphs
…and the stars fell down…“

Макар и в началото да започва по-епично, отколкото ми е по вкуса, с „Within Fire and Crystal“ албумът придобива мощ и вокалите стават все по-настървени и агресивни с всяка следваща песен, като разбира се, налице са отново характерните за албума симфонични инструментални елементи и съвсем кратки индъстриъл включвания, като две от парчетата са на шведски език (един от двата официални езика във Финландия).

Няма как още първото от тях – „LIKT TÖRNEN GENOM KÖTT“, да не ви направи впечатление.
Вокалите тук са покъртително ожесточени , а инструменталът е като режеща добре смазана машина, от която бива извлечен звук като от възможно най-мрачните ритуали насред мъглива среднощна гора. Нямам представа какво точно споделят с автентичните си призиви в тази песен, но подозирам силно, че съм на правилна посока. 90-тарско парче, което те държи в напрежение и не ти се иска да приключва.

Както споменах по-горе, след третото парче атмосферата става все по-нажежена и засегнатите в текстовете теми все по-ярко резонират, като в първото бонус парче към албума след величествения финал на „Ambivalent God“, сме хвърлени отново в 90-тарска вихрушка от режещи китари и мелодии , в който се чува нещо уникално – шамански напеви, отново на шведски език, напомнящи ми много на мексиканските блек метъл окултисти Black Hate и образуващи редом с клавирите и останалата част от симфоничния инструментал нещо много интересно и вълнуващо за слушане. Мисля да им го призная – на шведски парчетата звучат удивително по-сурови и мощни.

Не по-малко привлекателна за ухото е и втората бонус песен – „Third Eye Catalyst“, която със същия агресивен подход директно провокира към отваряне на съзнанието към непознатото и скритото познание.
И с това казано, …and Oceans  ме спечелиха за пореден път със своята жажда за покоряване на нови хоризонти и със своята отдаденост към самия процес на създаване на музика.

„As in Gardens, So in Tombs“ е различен албум от онова, което най-вероятно сте свикнали да чувате – атмосферата е изпълнена с готическа мрачна красота, със зверска енергия, футуристични индъстриъл елементи. Ритуалистични гласове преминават леко сякаш, за да напомнят за непознатите измерения, прекъснати от агресивен вопъл, заобиколен от симфония и побъркани барабани и китари.
Приключение е да чуеш такъв албум и да вникнеш в подобен вид философска артистична експресия, и то канализирана през призмата на блек метъла.

„Channel the unseen
Conjure other multifaceted realms
To alternate between parallels
To stand between horizons“

 

 

   Оценка: 8/10

 

 

Албум: „As in Gardens, So in Tombs“
Група: …and Oceans
Дата на издаване: 27.01.2023

Лейбъл: Season of Mist
Линк за поръчка: https://redirect.season-of-mist.com/AndOceansShop

 

 

До момента са разкрити няколко от парчетата в албума, чуйте ги тук:

BG1 от 2

Сподели статията :
0 Коментара
Inline Feedbacks
View all comments