Лъвкрафтската вселена и всички злокобни сили, дебнещи из нейните
мрачни кътчета, несъмнено провокират интересни визии в артистичния
свят, в това число и в музиката.
Редица са изпълнителите, които се вдъхновяват от космическите
ужаси, създадени от американския писател и пренасят творчеството в
собствената си музикална реалност.
С това казано, германската блек/дет метъл банда Sulphur Aeon,
която се обзалагам, че е добре позната на повечето от вас, отдадено
обследва свръхествествения ужас на непознатите космически
пространства чрез натежалите си мелодии малко над десетилетие.
С четвъртия си дългосвирещ албум, “Seven Crowns and Seven Seals”,
който предстои да излезе на 13-ти октомври (петък 13-ти) чрез
лейбъла Ván Records , майсторите отбелязват 13-тата си годишнина.
13/13/13. Отлична честота за шепоти от мъртви звезди и срещи с
гигантски повелители на мрака.
Самото заглавие на албума – “Seven Crowns and Seven Seals” е
донякъде препратка към библейското “Октровение на Йоан” и седемте
печата, но несъмнено тук става дума за нещо различно –
за апокалиптично изживяване и освобождаването на нечувани
катаклизми върху човечеството, стоварени от чудовищни божества и
създания от свят, за който съзнанието ни е все още затворено.
Седемте космически зли божества от вселената на Лъвкрафт пулсират в
мрака, като биват призовани да излязат на повърхността
и да унищожат света.
Както самият Лъвкрафт споменава приживе, “Ние живеем на спокойно
островче на невежеството, издигащо се сред черния океан на
безкрая”.
И един поглед върху невероятната обложка на Paolo Girardi е
достатъчен, за да добием яснота върху гореописаното и дебнещото
зло, след което светът ще се превърне в пустош.
Заглавието представя седем парчета с обща продължителност около 46 минути, като всяка от песните донякъде е символ на разбиването на конкретен Ключ и отприщването на неимоверните сили над човешкия вид.
Давайки начало на албума с мелодични китари , към инструментала на едноминутната начална песен “Sombre Tidings” се присъединяват ембиънт атмосфери и кратките шепоти на вокалиста M., които приключват с фразата “Sie sind hier…” – “Те са тук”.
След атмосферното въведение нахлува “Hammer from the Howling
Void” – песен, възхваляваща мистичната празнота без видим хоризонт,
абсорбираща и унищожаваща всичко със своите спори. Песен,
призоваваща Хаоса и величествения Азатот, напомняща на мрачно
заклинание от злокобните криптични пространства, описани в
творчеството на Лъвкрафт.
Освен традиционно изразителнитие и емоционално заредени вокали,
които те пренасят с лекота в цялата замислена концепция, в песента
можем да чуем бързи барабани, синтове, режещи китари с различна
тоналност и ясно изразен бас, които променят темпа си в различните
секции.
“Thou hast become death, Azathoth.
destroyer of this world and beyond
Chaos! hammer from the howling void”
В следващото парче от албума, “Usurper of the Earth and Sea”, звездите се подреждат и портите пред повелителя на морските дълбини се отключват и разтварят широко, позволявайки му да навлезе в света на простосмъртните. Започвайки бавно и плавно, с опияняващи шепоти приканващи ухото, постепенно в песента се чуват тежките гърлени вокали на M. , като не след дълго към неговите писъци се присъединяват бързи барабани, китарите придобиват по-студено звучене и атмосферата се превръща във всепоглъщащ поход на величието на морските дъна. В парчето има красиви китарни сола, които навлизат към средната му част и съпътстват инструментала и вокалите докато не настъпи отново кратък момент на забавяне на темпа … до тоталното изригване на вокалиста в края на парчето, където отново китарните рифове се приближават, за да акцентират целия мрак. Харесва ми играта на темповете при Sulphur Aeon – определено придава по-ритуалистично и величествено изражение на музикалния разказ. Това, разбира се, е запазена марка на групата и едва ли е изненада за някого.
В останалите парчета атмосферата следва същата посока, което прави албума едно неразделно цяло. Всяка песен носи по елемент от предходната и обратното, като същевременно във всяка композиция са включени редица по-заиграващи се със слуха елементи, включително и по-готически и изчистени вокални партии, отново в традиционен Sulphur Aeon стил.
В “Seven Crowns and Seven Seals” освен класиката ще чуете и красиво e-bow изпълнение от Michael Zech, което придава уникална атмосфера на ритуала по призоваването на Седемте, редом с малко по-различния подход при написването на парчето, правейки го още по-масивно и грандиозно звучащо.
А финалът на това странстване из непознатото изцяло покорява с отдадените викове и атмосферичните партии в инструментала. “Beneath the Ziqqurats” въодушевено посреща мощта на отприщеното зло, приветствайки унищожението и хаоса.
“Еlder temples, witness of the bleeding desert sky
welcome the darkness that is rising from beneath
to sinister force the ancient gates succumb
the seals are broken, unbound the horrors rise to
rule”
“Seven Crowns and Seven Seals” е албум на контрастите, в който
можем да чуем ритуалистични партии и интензивна атмосфера, реещи се
в пространството студени китари и игриви лийд части, фини
синтезатори и тежки бласт бийтове, монументална тежест и агресия ,
последвани от ефирна лекота, като цялата тази симбиоза от
настроения и музикални похвати доставя хипнотично усещане за
безтегловност.
Това без съмнение е албум, който провокира различни картини в ума
на слушателя и особено, ако сте запленени от творчеството на
Лъвкрафт, ще попаднете насред внушителната и насилствена реалност
на междупланетарните космически ужаси с лекота.
Класически Sulphur Aeon, който изстрелва в други пространства,
отвъд стените на съня и надълбоко в най-мрачните недра.
“Glory to the ones who lurk under endless seas of
sand
Glory to the entities beneath the ziqqurrats”
Към момента можете да чуете сингъла „Arcane Cambrian
Sorcery“ :
Банда: Sulphur Aeon
Албум: “Seven Crowns and Seven Seals”
Дата на издаване: 13.10.2023
Лейбъл: Ván Records
Линк за поръчка: https://bit.ly/3KxckVE.
Mother of THE VOID.
Underground music is the ultimate weapon against mediocrity.